Honda F 190

Er en 2-cyl, 8hk, 4takts, luftkølet motor, med 6 fremad og 2 bakgear, vægt=117 kg, max.5000 r.p.m. 


28-3-2011 Så kom den originale F190ser hjem, den som jeg har brugt meget af min ungdom med, den har været hos en af mine brødre de sidste mange år, det er en årgang 1964.

8-3-2017 En Japansk produceret plov, så er der lidt mere at lege med.


På billedet der er fra 1968 ses den F190ser, som jeg brugte mange timer sammen med.
1970
 
Så lykkedes det at få fat i en F190, fra det mørke Jylland, den skulle lige have 2 nye tændrør og en Honda start, før den kunne starte, 19-11-2008
6-2-2009 F190 afleveres til renovering
 
April 2009, så er F190seren hjemme igen + en vogn
 
 
April 2009, motoren er bleven serviceret og den går virkeligt godt, det røde er bleven malet og det meste af det forcromede er udskiftet, så nu mangler der ikke ret meget, UHA hvor man dog føler sig ung når man sidder på sådan en vogn igen.
Ved hjælp af reservedels hæftet, motor og stel nr. har jeg fundet ud af at det er en model 1967
Det hvide på F190seren skal lakkeres
Og nu skal det samles 26-8-2009
Så blev det hvide hvidt og der mangler ikke meget, før jeg syntes at den er som den gerne skulle være 27-8-2009
23-7-2013 I foråret 2013 fandt jeg frem til en fræserskærm som var god nok til at blive lakeret, så den var med i Den Gamle By i Århus idag.
Mit og nok også F190serens første Traktortræf, Kongensbro 6-6-2009
en annonce ca. 1966
og en reklame
 
Et billede fra en Japans film fra 1967 kingu kongu.